neděle 21. května 2017

závěr pilotního screeningu

Dnes mi přišlo vyrozumění, že do závěrečného kola pilotního screeningu - tj. pohovoru před výběrovou komisí - nejsem pozván.

Jsem smutný. Tuším, že zkouškou konverzace z angličtiny jsem neprošel, ale přesto se cítím, že jsem mohl být jakožto pilot přínosný. Mohl jsem si tímto plnit svůj sen.

Vzhledem k tomu, jak jsem se cítil na ostatních zkouškách, věřím, že jsem všemi ostatními testy prošel. Matematika a fyzika je moje silná stránka. Co jsem se bavil v pondělí na chodbě s dvěma kolegy, tak oni nepostřehli chyták v jedné otázce a v druhé ho postřehl jeden z nich. A to oba mají zkušenost s lítáním.

Stejně tak, když byly testy compass, tak tam také byly otázky na matematiku a fyziku. V matematice jsem v časovém limitu stihl zodpovědět 23 ze 24 otázek. Ve fyzice jsem pak zodpověděl všechny. V obou případech očekávám 100% úspěšnost v zodpovězených otázkách.

V compassu také byl slalom s letadlem mezi praporky, kdy jsem udržel letadlo na vytyčené dráze. Pak tam byly testy na udržení ručičky ciferníku a kuličky "vodováhy" na středové pozici. Obojí se náhodně pohybovalo a tak bylo potřeba oboje vracet k prostředku. V tomto testu jsem udržel oboje tak, že se to dotýkalo vyznačených intervalů možná přes 95% času. Občas mi to ale ujelo a já občas hýbnul ukazatelem na druhou stranu, než jsem potřeboval, ale vždy jsem to rychle srovnal.

Cítím, že compass měl také excelentní.

Let v simulátoru jsem si užil jen částečně. Letěl jsem hlavně podle přístrojů a pořád jsem je sledoval a ATR bohužel nedisponuje HUD displejem. V jedné situaci jsem se dost odchýlil od zadané výšky, ale většinu času jsem zadané hodnoty udržel. Na závěr se mi podařilo i najít letiště a přistát, tak se cítím, že i tímto testem jsem prošel, jen to nebylo tak excelentní.

V testech z psychologie jsem se cítil uvolněně a obzvláště skupinové testy jsem si dost užil. Podle mých pocitů i zde cítím, že jsem úspěšně prošel. Na druhou stranu, toto je blackbox, takže uvidím.

Takže mám dojem, že jsem neprošel jen v angličtině. Nikdy dříve jsem angličtinu nepotřeboval mít na vyšší úrovni, protože článkům a videím, které sleduji, rozumím. Kdybych byl přijat, věřím, že bych se v angličtině zdokonalil během několika týdnů.

Vlastně je mi divné jednání CATC v tom, že nesdělují výsledky z dílčích testů. Pouze jestli účastníka zvou na pohovor, nebo ne. Nevím, čeho se bojí, ale když se nedozvím jednotlivé výsledky, tak se nemohu zaměřit na místa, která bych mohl zlepšit.

Předpokládám, že když nejsem pozván, cesta stát se pilotem pro Travel Service je zrovna teď uzavřená. Chci si nyní dohodnout schůzku s panem psychologem Tůmou, který nás testoval a je také členem výběrové komise. Rád bych od něj zjistil, v čem jsem neprošel a na co bych se mohl soustředit příště.

Další práce, která ještě souvisí s letectvím a o kterou se ucházím, je řízení letového provozu. I zde se hodnotí testy z angličtiny. Dám si ještě pár individuálních lekcí a věřím, že mohu uspět.

Mám schopnost odhadování rychlostí a drah pohybujících se objektů, dokážu mít přehled o několika objektech najednou a určit dráhy, které nekolidují s jinými. Věřím tedy, že i toto je práce pro mně, jen mě láká o něco méně, než pilotování.

A co se pilotování týče, to si nejspíš ještě v životě naplním.

Žádné komentáře:

Okomentovat